Doğmuş: “Mersin’de ulaşım ve havaalanı sorunu bir an önce çözülmeli”

Tarih: 24 Eylül 2021 Cuma 14:50

Fatih Alkar’ın sunduğu Gündemin Nabzı programına katılan MERYAD Başkanı Coşkun Doğmuş, Mersin’in gelişmesinin önündeki en büyük sorunlardan bir tanesinin ulaşım olduğuna dikkat çekerek, ulaşım sorunu çözüldüğü zaman Mersin’in çok fazla gelişeceğini ifade etti. Doğmuş, “Lojistik gelişirse, ürünü pazara sunma süreci ne kadar hızlı olursa o kadar iyiyiz. Ulaşım sorunu çözüldüğüne, pazara ürünü erken sunduğunuz zaman iyi paraya satacağız. Burada büyük yatırımlara ev sahipliği yapabilmek için, sıkıntıların giderilmesi lazım. Ulaşım sorunun halledilmesi lazım” dedi.

Haber- Gizem Konucu

Fatih Alkar’ın sunduğu Gündemin Nabzı programına katılan MERYAD Başkanı Coşkun Doğmuş Mersin’deki yatırımlar hakkında açıklamalarda bulundu.  Mersin Yatırımcı İş İnsanları Derneği (MERYAD) hakkında açıklamalarda bulunan Doğmuş, MERYAD’a üye olmak için belli şartların olduğunu dile getirdi. MERYAD’a üye olmak için mutlaka bir yatırımcı olma zorunluluğu olduğunu ifade eden Doğmuş, üyelerin yatırımcı olması ve istihdam sağlaması şartı olduğuna değindi. Doğmuş, kendi yatırımlarından da söz ederek, “Geçtiğimiz zamanlardan bu yana gündemde olan bir kolonya konusu vardı. Limonun yüzde 70’ini üretiyoruz ama kolonya üretemiyoruz. Bu anlamda yola çıktık biz ve 4-5 ay gibi bir sürede kolonya, dezenfektan fabrikası kurduk. Burada üretimimiz ve ihracatımız devam ediyor. Ürünlerimiz, yurt çapında dağılımı devam ediyor ama yurt dışında da Belçika, Hollanda, İspanya özellikle Avrupa ülkelerine gidiyor. Gelişerek devam eden bir sektör” dedi.

“VATANDAŞLARI ENDEMİK ÜRÜNLERİN DİKİMİNE TEŞVİK EDİYORUZ”

Endemik bitkiler yağ fabrikası kuracaklarını, bu sektörü çok önemsediğini ifade eden Doğmuş, “Çünkü bölge halkına, kırsala da destek olacak bir proje. Endemik bitkiler yağ fabrikasını da kuruyoruz. Tarsus OSB’de devam eden tek inşaat bizimki. Amacımız bölgede endemik bitkilerin ekiminin çoğaltılması. Her bitkinin üretilmesinin analizlerini yaptırıyoruz. Çukurova Üniversitesi’nden hocalarla çalışıyoruz. Hocalarımızda bizlerin elde ettiği ürünlerin hangi bölgelerdeki bitkilerin yağlarının kaliteli ve iyi olduğunu araştırıyoruz. Mersin Anamur’dan, Tarsus’ta en uçtaki bölgeye kadar ürünler toplayarak hangi bölgelerdeki ürünlerden daha iyi kaliteli yağ çıkarabileceğimizi araştırdık. Zaman zaman mühendislerimiz köylerde toplantılar yaparak, bu bitkileri ekmesi durumunda alım garantisi veriyoruz. Lavantadan defneye, biberiye gibi bu ürünler Toros dağları bu konuda çok zengin bir örtüye sahip. Önümüzdeki yıl ilk alımlarımıza başlayacağız” ifadelerini kullandı. Üretilecek ürünlerin şimdiden rağbet gördüğünün altını çizen Doğmuş, “Ham maddede yaşanabilecek sıkıntıları göz önüne alarak kırsal bölgelerdeki vatandaşların bu bitkilerin ekmesini istiyoruz. Bu konuyla ilgili çok araştırma gerçekleştirdik. Örneğin; lavantayı bin 200 rakımdan yükseğe ekmezseniz yağ alamıyorsunuz. Onun için daha aşağıda ekenlerle ilgili çok çalışmamız olmayacak. Biberiye her yerde yetişen bir ürün. Bu gibi ürünlerin ekimini teşvik ediyoruz. Bundan sonra vatandaşlarımızın bizim söylediğimiz bölgelerde bu ürünleri ekmesini rica ediyoruz. Özellikle kırsal alanda” diye konuştu. Kırsal kesimdeki vatandaşlara önerilerde bulunan Doğmuş, “Bundan sonraki süreçte belediyelerle de birlikte çalışacağız. Belediyelerle birlikte çalıştığımız sürece, fide dağıtımı gibi çalışmalarımız olacak. Bu ürünleri eksinler. Biz bunlardan yağ çıkaralım ve ülkemize döviz getirelim” dedi.

“SAYIN LÜTFİ ELVAN BAKANIMIN MERSİN’E GELMESİYLE BURADA FARKLI BİR SÜREÇ BAŞLADI”

Mersin hakkında açıklamalarda bulunan Doğmuş, Mersin’in gelişmesi için yapılması gereken yatırımlar hakkında konuştu. Mersin’de merkezi yönetimin yaptığı yatırımların haricinde yerel yönetimin de yaptığı ve yapacağı yatırımlar olduğunu belirten Doğmuş, “Merkezi yönetimin yatırımları ile ilgili şunları söylemek isterim. Biz 1996 yılından beri Mersin siyasetinin de içinde olan insanlardan birisiyim. Çok uzun bir zaman geçti. Şu anda gündemde olan projelerin hepsi o zaman da konuşuluyordu. Bu yıllardır konuşuluyor. Son 6 yılda Sayın Lütfi Elvan Bakanımın Mersin’e gelmesiyle burada farklı bir süreç başladı. Konuştuklarımız fiili yapım aşamasına geçildi. Örneğin; Antalya yolu. Eski projede yolun tamamında 2 tünel ve 3 viyadük vardı. Şimdi geldiğimiz noktada, 29 tünel ve 36 viyadük var. Antalya-Mersin arasındaki yol çok daha muntazam ve düzenli bir hale getirildi. Mersin tarafında hızlı bir çalışma devam ediyor. Bizim için asıl önemli olan Antalya tarafındaki 28 kilometrelik yol. Bu yolda hiçbir çalışma yok. Bizim bundan süreçte bu tarafı bitmiş olarak görebilirim” ifadelerini kullandı. Havaalanının yapılması ile ilgili Adana’da “Adana Havaalanını kapattırmayız” kampanyasının devam ettiğini ifade eden Doğmuş, “Yine Lütfi Bey’in arkasında durması ile birlikte havaalanı projesi de büyük bir ihtimalle önümüzdeki seneye açılacak. Pamuklu Barajı da 90’lı yıllarda konuşuluyordu. Geçen sene ihale edildi. Şimdi bitti, yağmurların yağması bekleniyor. Mersin’in sulama sorununu bu baraj çözecek. İçme suyu da buraya bağlanacak. Kaynak olduğu zaman işler çabuk ilerliyor. Son 6 yılda Mersin’e 8 tane gölet bunun gibi barajlar bitirildi. OSB yolunun bağlantı sürecini Sayın Cumhurbaşkanımız 2023 olarak açıkladı. Ben bunun bir an önce yapılması gerektiğini düşünen birisiyim” dedi.

“ULAŞIM SORUNUN HALLEDİLMESİ GEREKİYOR”

Yatırımcıların Mersin’e gelmesi için neler yapılması gerektiğine ve yatırımların Mersin’e neden gelmesi gerektiğine yönelik açıklamalarda bulunan Doğmuş, “Siz bir yatırımcıysanız ve önünüze engeller çıkarılıyorsa siz o şehre gelmezsiniz. Eğer size gerekli kolaylık sağlanırsa yaparsanız. Mersin bu anlamda son zamanlarda iyi seviyede. Mersin-Tarsus OSB 3. Bölgeyi bitirdi 4. Bölgeyi planlamasını yapıyorlar. Tarsus OSB’de kamulaştırma çalışmaları bitti. Yılbaşından sonra ruhsatlar alınacak ve inşaatlar başlayacak. Tüm alan tahsis edildi. Burada büyük yatırımlara ev sahipliği yapabilmek için, sıkıntıların giderilmesi lazım. Ulaşım sorunun halledilmesi lazım. Organize Sanayi bağlantı yolunu açtığımızda aslında 15 dakikalık bir yol. Bunu bir an önce yapmalıyız.  Bölgede yeni yatırım alanları açmalıyız ama bunu yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar var. Örneğin ben Mut’ta bunun yapılmasına karşıyım. Mut zeytin ve kayısı da Mersin’in merkezi olmuş bir yer haline geldi. Tarımla ilgili tesisler kurulmalı oralara. Yer altı kaynaklarımızın çıkarılması konusunda da küçük nüansların olmaması gerekiyor” ifadelerine yer verdi.

“ULAŞIM SORUNU ÇÖZÜLDÜĞÜNDE ÜRÜNLERİMİZİ İYİ PARAYA SATABİLECEĞİZ”

Ulaşım sorunu ve havaalanı sorunu çözüldüğü takdirde Mersin’de ihracatın artacağına ve Mersin’in daha çok gelişeceğine dikkat çeken Doğmuş, “Mersin açık hava müzesi. Fakat biz yokuz. Havaalanı her açıdan çok önemli. Ben aynı zamanda kiraz üreticisiyim. Geçtiğimiz yıl bu kirazı Uzak Doğu’ya gönderebilsek, kirazın kilosu 60-80 dolar arasında değişiyor. Havaalanı bitmiş olsa biz bir uçak kiralasak, içine 10 ton kiraz koysanız çok fazla bir paraya gönderiyorsunuz. Mersin’de tüm dünyaya ürünleri kısa sürede ulaştırabileceğiz. Biz burada narenciye üretimi yapıyoruz. Bazen arkadaşlarla konuşuyoruz. İspanya’nınki Avrupa’da bin euro ama bizimki 450-500 euro. Bizimki daha kötü değil. Pazara ulaşım konusunda sıkıntı yaşıyoruz. Bizim buradaki limon bahçede kesiliyor, tesise gidiyor, tesiste işlem görüyor, tıra yükleniyor, limana gidiyor, İtalya’ya gidiyor, oradan Hamburg limanına gidiyor. 14 gün sürüyor bu. İtalya’ya baktığımızda ise bahçeden tırı akşam yüklüyor, sabah taze olarak Hamburg Limanına, Paris’e iniyor. Siz olsanız hangisini alırsınız?  Lojistik gelişirse, ürünü pazara sunma süreci ne kadar hızlı olursa o kadar iyiyiz. Bundan 10 sene öncesine kadar Yenice’de bir arkadaşımız orkide üretmeye başladı. Şimdi tüm Türkiye oradan karşılıyor. Biz eskiden Hollanda’dan ihraç ediyorduk. Şimdi biz gönderiyoruz Hollanda’ya. Ulaşım sorunu çözüldüğüne, pazara ürünü erken sunduğunuz zaman iyi paraya satacağız” şeklinde konuştu.

“MERSİN’DE BİZ OLMAYI ÇÖZERSEK SORUNLARIMIZ HALLEDİLİR”

Doğmuş Mersin’de kentsel lobi oluşturulamamasının yıllardır bir eksiklik olduğunu söyleyerek, bir türlü yeterli seviyeye gelinemediğini belirtti. Yapılan projelerin, yatırımların sürdürülebilmesi için birlik olunması gerektiğini söyleyen Doğmuş, “Lobi faaliyetleri çok önemli. Bizim buradaki Çeşmeli-Taşucu yolu geçen sene pandemi başladığında durdurulmayan iki projeden birisiydi. Bütün devlet yatırımları durdu bir burasının bir de Aydın’da bir yer devam etti. Ama o zaman Ulaştırma Bakanı’nın danışmanı olan kişi dedi ki ‘Aydınlılar sürekli bizim yolumuz ne oldu diye yanımıza geliyorlar ama sizde hiç gelip soran yok. Bir tek Lütfi Bey uğraşıyor. Neden onun arkasında durmuyorsunuz?’ dedi. Siyasetçi arkasında duran bir grup olsun ister. Bireysel olarak sıkıntı yok ama Mersin’in geneli için, sorunların çözülebilmesi için Ankara’daki siyasetçilerin arkasında desteğe ihtiyacı var. Bizim onları sıkıştırdığını, onların başkalarına göstermeye ihtiyacı var. Lütfi Bey, Mersin’in hep arkasında duruyor. Onun sayesinde bu projeler devam ediyor. Siz takip etmezseniz sizin için kimse bir şey yapmaz. Bizim mücadele etmemiz lazım.  Biz yok, ben var Mersin’de. Biz olmayı çözersek sorunlarımız halledilir. Birlik olursak, birlikte başaramayacağız hiçbir şey yok. Ben buradan herkese sesleniyorum, siyaset gözetmeksizin, hep birlikte Mersin’in yararına olan her projenin arkasından koşalım” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

Etiket:

Yorum Ekle comment Yorumlar (0)

SOSYAL MEDYA

GAZETEMİZ

BASIN İLAN

HAVA DURUMU

Siteden yararlanırken yayın politikamızı okumanızı tavsiye ederiz. mersinhakimiyet.com © Copyright 2019-2024 Tüm hakları saklıdır.
İzinsiz ve kaynak gösterilemeden yayınlanamaz, kopyalanamaz, kullanılamaz. mersinhakimiyet.com basın ve yayın meslek ilkelerine uyar.